שיווק ואוטומציה עיסקית

הקמת תשתית שיווקית לעסק

״להפוך את השיווק שלי למנוע אוטומטי״

בניית תשתית שיווקית לעסק מתחילה בהבנה מיהו קהל היעד שלכם ומה אתם מציעים לו, יחד נמקד את המסרים השיווקיים שיגרמו ללקוחות שלכם להתחבר אליכם ולהאמין בכם, נבחר את אפיקי השיווק הנכונים ונחבר בין כל המערכות והתהליכים המתקיימים בעסק.
בעולם בו יש אלפי מנטורים ויועצים שיווקים קשה לנו לדעת למי להקשיב, יש לנו קושי בלהחליט מה נכון עבורנו, ומהי הדרך הטובה ביותר לשווק את העסק שלנו, אנחנו נתקלים בשאלות איך נגרום ללקוחות שלנו לשים לב אלינו, לבטוח בנו ולהאמין שאנחנו הפיתרון שהם צריכים ורוצים, ויותר מזה אנחנו לא בטוחים איך נצליח לגרום להם לרכוש מאיתנו ונהפוך אותם מלקוחות פוטנציאלים ללקוחות משלמים.
יש המון דרכים להגיע למטרה הזאת אם זה שיווק דרך רשתות חברתיות, דרך סרטונים ופודקאסטים, דרך בלוג, דרך מוצרי מידע וניוזלטרים, דרך קבוצות נטוורקינג, יצירת קהילות ועוד, אבל מה שמשותף לכל הדרכים הוא התהליך המקדים שאנחנו חייבים לעשות והתהליך הזה מורכב מכמה שלבים:

שלב ראשון מה יש לי להציע לעולם:
בשלב זה נחקור ונבין מהי המתנה הייחודית שלכם, מהי התשוקה שהכי בוערת בכם, למה הקמתם את העסק שלכם, במה אתם מאמינים? איך אתם חושבים שאתם יכולים לעזור ללקוחות שלכם, ננסה למקד ולהבין מי קהל היעד שלכם, איפה העסק שלכם עומד היום, מה המוצרים והשירותים אותם אתם מציעים? לאיזה מטרות אתם שואפים להגיע? כמה אתם רוצים להרוויח? (הרי התוצר מהעבודה שלנו הוא תשלום שאנחנו מקבלים) ננסה להבין מה עשיתם עד היום כדי לשווק את העסק ונבחן את אפיקי השיווק בהם השתמשתם.

שלב שני מחקר הרצוי מול המצוי:
אחרי שהבנו מהו החלום שלכם ומיפינו את השירותים שאתם מציעים נתחיל במחקר שיסייע לנו לבנות תוכנית שיווקית, נערוך סקרים בקרב הלקוחות הפוטנציאלים שלכם כדי להבין מה חסר להם, מה הקושי והכאב שלהם, נבחן את המתחרים שלכם איך הם משווקים את המוצרים שלהם, באיזה כלים, אם יש לכם אתר נבדוק האם הוא מייצג אתכם בצורה מספקת, נבדוק איזה חשיפה אתם מקבלים ברשתות חברתיות, האם הקרובים אליכם בכלל יודעים מה אתם עושים? בהרבה מקרים החברים הטובים ביותר שלנו לא ממש יודעים מה בדיוק אנחנו עושים, למרות שהם המשווקים הטובים ביותר שלנו:) בשלב הזה ננסה לצאת עם 3 מסקנות עיקריות, מה אנחנו מציעים ללקוחות שלנו (לרוב זאת תהיה השאלה הקלה שנצליח לענות עליה), איך אנחנו יכולים להציע את הערך שלנו ללקוחות, איזה מוצרים אנחנו מוכרים ואיך זה יכול לשפר להם את החיים, והמסקנה השלישית והחשובה ביותר היא למה אנחנו עושים מה שאנחנו עושים, מה הסיבה שבחרנו בדרך הזאת, מה האמונה שלנו מה התכלית שלשמה הקמנו את העסק והכוונה היא לא מטרת רווח אלא במה אנחנו מאמינים ומה קיים בנו ויכול לעשות שינוי אצל הלקוחות שלנו וסביבתם.

שלב שלישי בניית מסרים:
לאחר שערכנו מחקר והבנו מי קהל היעד שלנו, איפה הכאבים שלו, היכן המחסומים הפיזיים והרגשיים שלו ולאחר שהבנו למה אנחנו זה הפתרון הכי טוב בשבילו, נערוך  חיבור בין שני אלו ע״י יצירת סדרה של מסרים שונים ומגוונים, בהתאם לשלבים השונים בהם נמצא קהל היעד שלנו (קיימים כמה סוגי קהלים, קהל שעדיין לא מכיר אותנו ״קהל קר״ וקהל שכבר רכש מאיתנו בעבר ״קהל חם״). המסרים הללו ישמשו אתכם בהמשך לבניית מערך שיווקי ממוקד שיניב תוצאות ו״ידבר״ ישירות בשפה שקהל היעד שלכם יבין ויזדהה איתה.

שלב רביעי יצירת אמון ונתינת ערך:

בימים אלו כשהרשת מוצפת באנשי מקצוע כאלו ואחרים, וכל אחד מציג עצמו כמומחה, חשוב לייצר תדמית אמינה, כדי לגרום ללקוחות הפוטנציאלים שלנו לבטוח בנו, לעקוב אחרינו ובסופו של דבר לרכוש מאיתנו. בשלב זה אנחנו חייבים לחלוק כמה שיותר ערך המושתת על המסרים שבנינו בשלב הקודם. הערך שניתן יכול לבוא בצורה של פוסטים, סרטונים, וובינרים, מוצרי מידע, מדריכים, מאמרים, סדנאות דיגיטליות ופרונטליות ועוד. עלינו להסתכל על התמונה הרחבה לסמן את המקומות בהם נמצא קהל היעד שלנו ופשוט לתת מעצמנו, לתת ערך, לחלוק מידע ולגרום לקהל שלנו להבין מי אנחנו, מאיפה הגענו, מה הערכים שחשובים לנו, למה אנחנו מאמינים במה שאנחנו עושים, ועוד.  יחד נחשוב מהם אפיקי השיווק הנכונים ביותר עבורנו ועבור הקהל שלנו נכין אסטרטגיה ונתחיל לבנות הלכה למעשה את המערך השיווקי שלנו.

שלב חמישי הפיכת התהליך השיווקי לאוטומטי וזורם:

בשלב זה נבחן את כל התהליכים המתקיימים בעסק שלכם, ננסה להבין איך הם מתקיימים היום ולאיזה מן התהליכים נוכל לייצר אוטומציה שתעבוד בשבילכם.
ומה זה אומר? בעסקים גדולים ובינוניים לרוב יש מחלקות לכל מחלקה מספר עובדים בעלי תפקיד בעסק וביחד הם מייצרים מכונה משומנת שפועלת ביעילות ובזריזות. ומה קורה בעסקים קטנים בהם רק אדם אחד מנהל את כל המחלקות של העסק: שיווק, גבייה, מכירה, וייצור? כשאנחנו מסתכלים על עסקים קטנים הזמן הוא מצרך חשוב וקריטי להצלחה חוסר בזמן או בניהול זמן נכון יכול להביא לנפילת העסק. לכן חשוב לנסות לייצר כמה שיותר תהליכים אוטומטיים שעובדים בשבילכם. בדיוק ככה! בשלב הזה אנחנו נחשוב יחד איך אפשר לייעל ולנהל את העסק שלכם על אוטומט כמה שניתן ונבנה את התהליכים השיווקיים והמערכתיים שלכם בצורה אוטומטית וחכמה ע״י שימוש במערכות שונות שיעזרו לכם לעשות זאת.

טיפ חשוב!
שיווק העסק הוא תהליך למידה ארוך, שטומן בחובו שלבים רבים של ניסוי וטעייה בשילוב מחקר והבנה מעמיקה של האמונות והערכים שלכם אל מול הכאבים, הצרכים והרצונות של הלקוחות שלכם. אני מזמינה אתכם לפגישה אחד על אחד בה נדבר יחד על העסק שלכם ונבין איך בתאכלס עושים את זה!

פרויקטים אחרונים

אלו שכבר הצטרפו למשפחה  : )

ספרו לנו איך נוכל לעזור לכם?

השאירו פרטים ונקבע לקפה!