10 סיבות לשדרג את האתר שלכם

שדרוג אתר אינטרנט

לחלק גדול מאיתנו יש אתר, יכול להיות כזה שבנינו לפני כמה שנים, כשרק הקמנו את העסק והיינו בטוחים שחייבים אתר, אז בנינו שיהיה, רק מה לא ממש למדנו מה עושים איתו, לא ממש הבנו למה בכלל אנחנו צריכים אתר, הטכנולוגיה השתדרגה, ומצאנו את עצמנו עם אתר לא מתפקד שלא עוזר לנו ובטח לא לעסק שלנו אז מתי זה הזמן הנכון להבין שכדאי לשדרג את האתר שלנו?

הנה 10 סיבות ובדיקות שניתן לעשות:

1. האם בניתם את האתר שלכם ב-5 שנים האחרונות?
בשנים האחרונות נעשה מהפך בגוגל הן מבחינת תיעדוף אתרים וקידומם במנועי החיפוש והן מבחינת הדרישה לנגישות ולממשק נוח למשתמש. אמות המידה איתן גוגל נותן ציון לאתר שלכם משתנות ומתפתחות כל הזמן, למעשה ככל שהאתר שלכם נגיש יותר למשתמש, הוא יהיה מקודם לדפים הראשונים, ככל שבאתר שלכם יהיו יותר תכנים רלוונטים למשתמש שלכם גוגל יקדם את האתר, ישנם עוד עשרות משתנים בעזרתם גוגל בודק את האתר כמו התאמה לדפדפנים, התאמה למובייל, חיבור לרשתות חברתיות, שימוש במילות מפתח וכו. על מנת לקדם את האתר שלכם באופן אורגני ונכון יש צורך במערכת ניהול תוכן, שתומכת בקידום לגוגל ובשאר המשתנים אותם גוגל בודק ולערוך אופטימיזציה שתביא את האתר להיות מותאם לגולשים, מותאם לגוגל, ומותאם לבעל האתר. שלושת הנקודות הללו צריכות להתחבר לידי מקשה אחת שהתוצרת שלה היא אתר מוצלח!

2. האם העסק התפתח והאתר משרת חלקית את מטרתכם?
שדרוג אתר האינטרנט מאפשר לכם להביט פעם נוספת על העסק שלכם מבחינת מיתוג, תכנים וקו עיצובי. שדרוג אתר מתחיל עם התחקות אחר מאפייניו הבסיסיים של העסק. זהו בדיוק הזמן לבצע מהלכים חדשים של שיווק ומיתוג. לדוגמה, לרענן את הלוגו והקו העיצובי, לפנות לקהל לקוחות שטרם עסקתם בו, להרחיב/למקד את שירותי העסק וכדומה. במילים פשוטות, לשדרג את העסק ביחד עם שדרוג האתר. אני מציעה זאת כחלק בלתי נפרד ללקוחותיי, מאחר וברוב המקרים מיתוג העסק ובניית האתר נעשו בשנותיו הראשונות של העסק ולא מתאימים עוד למטרות החדשות ולקהל היעד.

2. האם עיצוב האתר נראה מיושן?
אתרים שעוצבו בעבר היו אתרים תבניתיים, שבלונים, עמוסים וללא חווית גלישה. היום כחלק מחווית המתשמש וארגון התוכן, בשילוב עם סקלת צבעים נכונה, שמירה על ניקיון מינימלסטי וגמישות, ניתן לעצב אתר שידגיש ויבליט את הייחודיות של העסק שלכם. כאן נכנסת העבודה שלי בתור מעצבת, לאחר עבודת איפיון האתר, הבנת קהל היעד ומטרות העסק, מגיע שלב העיצוב, מיקום האלמנים וחשיבה איך יראו עמודי האתר בצורה האופטימלית ביותר עבור הלקוחות שלכם.

3. האם האתר שלכם רספונסיבי? (מותאם מובייל)
אתר רספונסיבי הוא אתר שמותאם לכל המכשירים הניידים כמו מובייל וטאבלט. בשוק של היום, כאשר הלקוח גולש באתר שלכם הוא רוצה לראות אותו בצורה מושלמת, בין אם על המחשב הנייח, במסך גדול, במחשב הנייד, בטאבלט שלו או בפלאפון הנייד. זהו תפקידה של התאמה רספונסיבית, במילים אחרות – שהאתר שלכם תמיד יהיה נגיש, נוח לשימוש וכיפי למשתמש, ולא משנה באיזו פלטפורמה הוא גולש ואיזה גודל מסך מדובר. בנוסף התאמה רספונסיבית תעניק לכם נקודות בקידום האתר בגוגל. שימו לב, שאתרים שאינם רספונסיבים – לא יופיעו בדפים הראשונים של תוצאות החיפוש. זאת מאחר וגוגל יוצא מנקודת הנחה שאתרים שאינם רספונסיביים יהיו פחות נוחים לשימוש, מיושנים ולא מספיק איכותיים.

4. היכן בנוי האתר שלכם? וורדפרס? וויקס? האם אתם מבינים מה הפלטפורמה הטובה ביותר עבורכם?
כיום קיימות מערכות מתקדמות לניהול תוכן האתר, אני מעצבת ובונה את האתרים של לקוחותיי על מערכת ניהול וורדפרס. ועליה אתן הסבר קצר, וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן יציבה, נוחה וקלה להתמצאות. היא אחת ממערכות ניהול התוכן הטובות בעולם, המאפשרת התאמה לדפדפנים השונים, מותאמת וידידותית למנוע החיפוש גוגל, מאפשרת עיצוב חדשני, רספונסיבי, שנותן חווית משתמש אופטימלית ומאפשרת לבעל האתר לנהל את תוכן האתר שלו באופן יעיל ונוח. מה גם שניתן לחבר אותה למערכות שונות ומגוונות בקלות וכך להתאים אות האתר לצרכים העסק שלכם. במילים אחרות המערכת מותאמת לגוגל, מותאמת לגולש ומותאמת למנהל האתר – מערכת שבעזרתה מתקיימים שלושת קווי היסוד לאתר שמביא תוצאות!

5. האם יש לכם בלוג באתר?
ניהול בלוג באתר היא הדרך הקלה והפשוטה ביותר להוסיף תוכן רלוונטי לאתר שלכם. התוכן אותו תכניסו לאתר יהווה את התשתית למינוף האתר מבחינת מנוע החיפוש גוגל. בנוסף תוכלו לשתף את הלקוחות שלכם במידע חשוב הקשור לעיסוק שלכם ולגרוף תגובות ושיתופים ברשתות החברתיות – עוד אלמנט שגוגל אוהב שמוסיף לכם נקודות בקידום.

6. האם יש לכם חיבור לרשתות חברתיות וכפתורי הנעה לפעולה באתר?
חיבור לרשתות חברתיות וכפתורי הנעה לפעולה הם חלק בלתי נפרד מהאתר, מקידומו בגוגל, משיווקו של העסק ומהבאז שניתן לייצר סביבו. שיתופים, תגובות, לייקים ולקוחות מעורבים יגדילו את התנועה לאתר, וייתנו לעסק שלכם פוש רציני קדימה. כפתורי הנעה לפעולה כמו קישור לוואטסאפ, טלפון לחיץ וצ׳אט מסנג׳ר ישיר מהאתר יעזרו ללקוחות שלכם ליצור איתכם קשר בקלות, בנוסף קישור האתר לרשתות חברתיות יתן עוד נתיב כניסה לאתר חוץ ממנועי החיפוש ויתן מושג לגולשים שלכם היכן עוד יוכלו לפגוש אתכם ברשת. כחלק משדרוג האתר אני ממליצה להבין מהם הרשתות החברתיות שיכולות להתאים לשיווק העסק ולהתחבר ל2-3 מרכזיות שדרכם תושתת מערכת השיווק של העסק.

7. האם יש לכם דרך ליצירת קשר עם הלקוחות שלכם ושיתופם בתכנים חדשים?
חיבור האתר למערכת דיוור חיצונית יכולה לעזור לכם בראש ובראשונה לשמור על מאגר הלקוחות שלכם ובנוסף לייצר מאגר לקוחות חדש ומתחדש. ע”י הוספת הרשמה לניוזלטר תוכלו להודיע ללקוחות שלכם על מבצעים חדשים שאתם משיקים, על פיתוחים שונים שאתם עושים, או סתם לשתף בתכנים חיוניים עבורם. זוהי דרך נהדרת לייצר תכנים נוספים לאתר ולגרום לאנשים נוספים לעקוב אחריכם.

8. האם אתם יודעים מה משך הטעינה של האתר – כלומר כמה זמן לוקח לאתר לעלות?
משך טעינה קצר של האתר הוא חשוב ביותר למען הלקוחות שלכם! מחקרים מראים כי משתמשים עוזבים/נוטשים את האתר שלכם אם הוא לא נטען תוך כמה שניות בודדות! אם חשוב לכם לא לפספס לקוחות פוטנציאלים זמן טעינת האתר חייב להיות מהיר. בתרבות האינסטנט בה אנחנו חיים, אנשים אוהבים לקבל את מה שם רוצים כאן ועכשיו! הם לא יתעכבו וימתינו לטעינת אתר ארוכה. ישנם כלים לניתוח מהירות העלאת האתר כמו PageSpeed Insights , מעבר לדוח עצמו המראה את מהירות עליית (טעינת) האתר, לחיצה על הדף המתאים תיתן לך גם עצות מה לעשות כדי לשפר את המהירות. ישנם כלים נוספים בהם תוכלו להשתמש על מנת לבדוק את מהירות טעינת האתר לדוגמא: Pingdom עליכם להזין את כתובת האתר שלכם ולקבל את התוצאות במיידי.

9. האם האתר שלכם מחובר לגוגל אנליטיקס – כלי לביקורת ומעקב אחרי מבקרים וצפיות באתר ולניתוח קמפיינים?
גוגל אנליטיקס הוא כלי בעזרתו ניתן לערוך אופטימיזציה של מסעות פרסום וקמפיינים באתר וברשתות החברתיות – הוא מאפשר ניתוח יעיל של תגובות לקמפיינים וליחסי המרה של לקוחות. בנוסף הוא מאפשר ניתוח “נקודות התורפה” (הדפים החלשים באתר) ע”י נתוני כניסה ומשך הזמן בו המשתמש נמצא בהם. בסופו של דבר זהו כלי שיעזור לכם לייצר תשתית נוחה לגושלים באתרכם ויעזור לכם לפלח את קהל היעד, כך שתוכלו להתאים עבורו את התוכן המדוייק שהוא צריך.