כל בעל עסק חייב אתר!!! נכון או לא?

לאחרונה נתקלתי בבעלי עסקים רבים המתלבטים האם להקים אתר אינטרנט עבור העסק שלהם, שכן עבור הקמת אתר, נדרשת השקעה ראשונית של כמה אלפי שקלים, לא זאת בלבד, כדי שאנשים באמת ייחשפו אליו הוא חייב להיות מקודם בגוגל כמו שצריך, מה שבד”כ דורש מהם, הוצאה כספית נוספת.

אז למה באמת צריך את הכאב ראש הזה והוצאות נוספות?

האם לא מספיק חשיפה בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב או רשתות חברתיות אחרות?

שאלות אלו הם נכונות וחשובות, ישנם בעלי עסקים רבים שמסתפקים בעמוד פייסבוק או אינסטגרם עסקי, בו הם חושפים את העסק שלהם לקהל לקוחות פונטציאלים, מייצרים קהילה של אנשים שאוהדים את העמוד שלהם, ומתחילים לפרסם מודעות למשיכת לקוחות.

והם צודקים בהחלט, תהליך השיווק יכול להתחיל מפרסום ברשתות חברתיות, הפרסום הוא יחסית זול ולא מורכב, אך לרוב תהליך המכירה מתבצע מחוץ לרשתות אלו.

אז למה בעצם לא להסתמך רק על פייסבוק וחברותיה?

בעיה מספר 1:

נכון להיום, השדרוגים החדשים בפייסבוק, גורמים לאחוז חשיפה נמוך מאוד של העמוד העיסקי שלכם. רק 1-3% מתוך האוהדים של העמוד העיסקי שלכם, אכן נחשפים לתוכן אותו אתם מעלים. בכדי למנף את העמוד העסקי ולהגיע לקהל לקוחות גדול, מקיף ורחב יותר, אתם חייבים להשתמש באופציות הפרסום הממומן שפייסבוק מציע.

השימוש באופציות הפרסום הממומן, אכן יכולה להביא לכם לקוחות רבים יותר – אבל, בכדי לעשות זאת, יש צורך במשפך שיווקי נכון שמתחיל בפייסבוק וממשיך הלאה ליציאה מהפייסבוק למקום נייטרלי, נטול הפרעות, בו אתם הכוכבים ויכולים לשלוט בתשומת הלב של הלקוח, מה שייצר אמון ואהדה אצל הלקוחות אליהם אתם פונים. מכאן אגיע לבעיה השניה.

בעיה מספר 2:

בעידן האינסטנט בו אנו חיים, כל אדם יכול תוך שניות, לפתוח עמוד עסקי ולהכריז על עצמו כבעל עסק מומחה, כזה או אחר. כל אחד מאיתנו יכול בכמה קליקים, לנצל את פלטפורמת הפייסבוק/אינסטגרם כדי לפרסם את עצמו. עכשיו תעצרו לרגע, אני רוצה שתשימו את עצמכם בתור הלקוחות שמחפשים בעל עסק או חברה נותנת שירות. אתם משוטטים בפייסבוק ונתקלתם באדם שמציע שירות או מוכר מוצר שחיפשתם ושאתם זקוקים לו כרגע, מה הדבר הראשון שתעשו? תחפשו המלצות? תחפשו מידע על האדם הזה? תנסו להבין מי עומד מולכם והאם זהו מישהו שאתם מוכנים להכניס לחייכם?

חשדנות ותחושת חשש, האם אני פונה לאדם הנכון, מלווה אותנו בכל רגע נתון ולמעשה יכולה להתפוגג כאשר ישנו מקום, בו אתם יכולים להתרשם באופן נרחב יותר אודות נותן השירות בו נתקלתם, האתר הוא המקום לייצר תשתית של אמון ללקוחות שלכם, זהו המקום אליו הלקוחות שלכם יחזרו כדי לקרוא עליכם שוב, זהו המקום שבעזרתו אתם כלקוחות מבינים שהאדם/העסק/השירות אותו אתם מחפשים, הוא לא סתם עוד אחד מיני רבים, הוא מישהו שהשקיע, את המינימום האפשרי כדי לתת תוקף אמיתי לעסק שלו. ומכאן אגיע לבעיה השלישית.

בעיה מספר 3:

חשיפה ונראות אינטרנטית – גם אם הפרסום של העסק שלכם נשען ברובו על לקוחות חוזרים, או על שיווק מפה לאוזן של לקוחות מרוצים, או על פרסום ברשתות חברתיות, אתם עלולים לאבד לקוחות קיימים, אם תפקירו את הזירה האינטרנטית למתחרים שלכם. אתר הבית שלכם כשמו כן הוא, הבית של הלקוחות שלכם – לשם הם יחזרו, לשם יפנו לקוחות חדשים פוטנציאלים ואפילו יוכלו ליהנות מתכנים חדשים שתתנו להם, אתר הבית שלכם יהפוך לקהילת מעריצים קטנה, שאותה תוכלו להפיץ ולהתגאות בה. ומכאן אגיע לבעיה הרביעית.

בעיה מספר 4:

יצירת אפשרות לדינמיקה עם הלקוחות שלכם – אין דרך טובה, מהירה ואישית יותר ליצירת קשר בונה ומעמיק עם הלקוחות הקיימים, או הפוטנציאלים שלכם דרך האתר. באתר האינטרנט תוכלו לתת ערך מוסף ללקוחות, להראות להם עבודות שלכם, להסביר להם על השירותים שאתם נותנים, למכור מוצרים, ליצור בלוג עם תכנים שיעניינו אותם – שתוכלו להפיץ ולפרסם, לייצר רשימת תפוצה של אנשים שאוהבים אתכם ולפרסם להם מבצעים ותכנים חדשים. זאת ועוד תוכלו לעשות, בצורה דינמית, חדשנית, מעניינת שנותנת לעסק שלכם אופי ומכאן אגיע לבעיה החמישית.

בעיה מספר 5:

הפייסבוק/אינסטגרם הן פלטופרמות תבניתיות, דרכן קשה מאוד לייצר שוני ולהבליט את עצמכם מול המתחרים. קיימת אופציה להקמת דף עסקי שמכיל תמונת פרופיל ותמונת קאבר, אופציות למודעות פרסומיות ולפוסטים יום יומיים, שרק אם אתם משקיעים בעיצובם (מה שאומר הוצאה כספית נוספת) אתם באמת מצליחים להתבלט או לתפוס את עייני הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. לעומת זאת באתר אינטרנט, יש לכם פלטפורמה, שיכולה לייצר ייחודיות ובידול, יש לכם אופציה לייצר חוויה, לאנשים שלראשונה נכנסים לאתר שלכם ולספר להם בצורה מעניינת מי אתם, מה אתם עושים, ובמה אתם יכולים לעזור להם. לוגו בולט, צבעוניות מושכת ומותאמת לקהל שלכם, יצירת קו עיצובי בולט וברור שיגרום ללקוחות שלכם לזכור אתכם, אלו הדברים שללא ספק יבליטו ויבדלו אתכם מהמתחרים שלכם.

לסיכום,

כדי להגדיל את כמות הלקוחות שלכם, יש צורך בלתת להם ערך מוסף, הערך המוסף הוא בבניית תשתית שמייצרת אצלהם אמון. התשתית הזאת מתחילה באתר שלכם באינטרנט. מתחילה במקום אחד שמאגד את השירותים/המוצרים/התכנים שאתם מעניקים. האתר יכול לשמש אתכם ליצירת קהל לקוחות חוזרים וחדשים, ייתן לעסק שלכם תוקף אמיתי ואמין, שהלקוחות שלכם יעריכו ואפילו יפרסמו אותו עבורכם ויתן לעסק את המקפצה שהוא זקוק לה. השקעה התחלתית ונכונה לעסק שלכם יכולה לגרום לכם רק להרוויח חזרה.

אז איך מתחילים? קראו עוד על אפיון אתר האינטרנט