למה לבנות אתר על וורדפרס?

wordpress

וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן יציבה, נוחה וקלה להתמצאות. היא אחת ממערכות ניהול התוכן הטובות בעולם. היא מבוססת על ניהול תכנים דינאמי (CMS) ומאפשרת למנהל האתר להוסיף, להסיר או לערוך דפים ככל שירצה על פי קטגוריות בעזרת עורך תוכן לעריכת טקסט עשיר.
מהי מערכת ניהול אתרים – Content Management System או בקיצור CMS? מערכת ניהול אתרים היא כלי שעוזר לנהל את העמודים באתר האינטרנט שלכם, שזה אומר לנהל דפים אישיים, גלריית תמונות, תיק עבודות, חנות ומסחר (eCommerce). באפשרות מנהל האתר, ליצור דפים חדשים, לשנות את הסדר של הדפים, לכתוב טקסט, לעדכן חדשות, להוסיף תמונות וקטעי וידאו, לינקים בין העמודים והחוצה לאתרים אחרים, שליטה בפונט ובעיצוב העמודים, ניווט ועוד.

אז למה WordPress היא בחירה טובה?
הנה שש סיבות מדוע כדאי להשתמש במערכת וורדפרס עבור האתר שלכם:

עדכון וניהול תוכן בצורה פשוטה ויעילה:
אין צורך בידיעת קוד HTML או ידע טכני נוסף. לאחר שהתבנית של האתר מעוצבת ומוגדרת לפי הגדרותיכם האישיות, אתם יכולים בקלות ליצור דפים חדשים או לערוך דפים קיימים, באמצעות עורך טקסט פשוט וויזואלי וכך לשמור על האתר עדכני. מתחברים אל המערכת, שהיא הבק אופיס של האתר שלכם, עם סיסמה ושם משתמש ומתחילים לערוך ולשנות.
הממשק קל ופשוט לניווט, לאחר הדרכה אישית על המערכת או קבלת סרטוני הדרכה מותאמים אישית על האתר שלכם תוכלו להתחיל את תהליך העלאת התכנים שלכם בפשטות ובקלות.

קידום אורגני של האתר:
בוורדפרס ישנה שליטה על שמות העמודים, תיאורם לגוגל והכנסת מילות מפתח שיעזרו בקידום מול מנועי החיפוש ובראשם גוגל. התקנה של וורדפרס עם כמה plugins יכול לעזור לכם להגיע לשם, בלי לעבוד קשה מדי והכל מתוך אזור הניהול של האתר. חלק מהיכולות של וורדפרס הבנויות במערכת, יעזרו לאתר שלכם להתקדם דרמטית בדירוג של גוגל.

הרחבות (plugins):
ישנה מערכת אקולוגית ענפה, של מפתחים שיוצרים תוספים ומודולים, שאיתם ניתן להרחיב את הפונקציונליות של אתר האינטרנט שלכם, ישנם תוספים חינמיים וישנם תוספים בתשלום שההתקנה וההטמעה שלהם באתר האינטרנט פשוטה, קלה ומהירה והיא יכולה לשדרג את האתר שלכם, כלומר יכולות השדרוג והפיתוח של האתר בהתאם לצרכים שלכם היא כמעט בלתי מוגבלת וניתן להתממשק כמעט לכל מערכת חיצונית בקלות כמו למשל מערכות דיוור, סליקה וכדומה.

מערכת ניהול תוכן בעברית:
הממשק של מערכת הניהול מגיע בעברית (או בכל שפה אחרת שתרצו). והיא מתאימה גם לכתיבה מימין לשמאל או משמאל לימין, ומאפשרת ניהול האתר ועריכתו בשפה שתבחרו. בנוסף קיימות אלפי הדרכות על ניהול המערכת ברשת, כך שתוכלו להתעדכן כל הזמן בשינויים, וכמובן תוכלו לפנות אלינו לעזרה ולתמיכה.

מערכת ניהול בקוד פתוח:
וורדפרס היא תוכנת קוד פתוח, אשר מאפשרת להשתמש בה ללא תשלום, מערכות ניהול תוכן קוד פתוח מצריכות התקנה בסיסית ולכן אין צורך לבנות ממשק ניהול מאפס, דבר החוסך זמן בבניית האתר. קיימות אלפי תבניות פרמיום, תומכות עברית, שניתן לרכוש עבור האתר שלם שיהוו את הבסיס לעיצובו ויוזילו את עלויות בניית האתר. זאת ועוד, יתרון בולט נוסף במערכת מסוג זה הוא, שגם אם רכשתם תבנית ואתם רוצים לערוך בה שינויים, ניתן להיכנס לקוד ולשנות בו ערכים, כדי לבצע התאמה לפונקציונאליות של האתר שלכם.

אתר רספונסיבי:
מערכת הוורדפרס תומכת בבניית אתרים רספונסיביים (אתרים המותאמים לכל סוגי המכשירים הניידים). ומה זה בעצם אומר? השימוש בעיצוב הרספונסיבי תורם רבות לחווית הגלישה של המשתמשים וזאת ללא כל תלות במכשיר ממנו משתמשים לצורך הגלישה, שכן עיצוב זה מקל על הניווט והשימוש באתר ומתאים לכלל המכשירים הקיימים בשוק.

לסיכום, השימוש במערכת וורדפרס מקנה מספר יתרונות חשובים בניהול תוכן באתר אינטרנט. מספר המפתחים הגדול יכול לספק גרסאות חדשות כל כמה שבועות. מודולים ואפליקציות חדשות מפותחים ועולים לאוויר בתדירות יומיומית, מה שרק יכול לקדם, לפתח ולהגדיל את הנגישות באתר לטובת המשתמש שלכם מצד אחד ומאידך, להקל עליכם את ניהול ועדכון התכנים באתר.