מעצבים לבד את האתר? מה חשוב לדעת

החלטתם לקחת על עצמכם את משימת עיצוב האתר שלכם, בין אם אתם עובדים בפלטפורמת wix, וורדפרס או כל פלטפורמה אחרת ישנם כללים שחשוב לשים לב אליהם כאשר ניגשים לעיצוב אתר אינטרנט, שיוכלו לעזור לנו להקנות לאתר מראה מקצועי, נקי, ומתוחכם, וכן כמה תהליכים שכדאי לבצע, על מנת להשלים את משימת הבנייה והעיצוב בצורה המהירה ביותר, עיצוב האתר, בא לאחר שלב האיפיון ומבוסס עליו. בשלב זה נביא בחשבון את מיתוג העסק. במידה וישנו מיתוג קיים, לרוב נמשיך עם שפת המותג הקיים מבחינה צבעונית, אייקונית, וכן מבחינת הלוק אנד פיל של המותג. במידה שלא קיים מיתוג – נוכל לעזור ביצירת שפה מיתוגית ועיצובית חדשה שתלווה את העסק על כך תוכלו לקרוא בלחיצה כאן.

אז מהם המרכיבים לעיצוב מוצלח?

ישנם כמה אלמנטים חשובים שכדאי מאוד להתחשב בהם כאשר ניגשים לעיצוב:

  1. אחידות וחזרתיות
    אחידות בעיצוב תתבטא בשימוש באותם אלמנטים גרפיים – צבעים, רקעים, אייקונים, פונטים וגדלים של תמונות, בכל העמודים החל מדף הבית שבד”כ יכתיב את הטון והקו העיצובי ועד לעמודים פנימיים ועמודי קצה. אחידות וחזרתיות של אלמנטים, בעיצוב ייצרו אצל המשתמש, תחושת נינוחות וביטחון המסייעת להתמצא באתר.
  2. איזון גרפי
    אחד העקרונות להצלחת העיצוב וגרפיקה היא שמירה על איזון גרפי, שמירה על סימטריה ואחידות בין האלמנטים, גם אם החלוקה של העמוד איננה סימטרית, עדיין יש צורך בשמירה על פרופורציות נכונות. כאשר מתייחסים לאיזון האלמנטים בעמוד יש להתחשב בכך שבתצוגת מובייל האתר יראה באופן שונה ולכן לקחת בחשבון את עניין הרספונסיביות והתנודות של האלמנטים בעמוד במעבר בין מכשירים ניידים שונים. איזון גרפי יעניק למשתמש אוירה רגועה והרמונית בעת הגלישה באתר.
  3. צבעוניות ובחירת סקלת צבעים
    הצבעים מהווים חלק מרכזי בעיצוב אתר הרמוני. זהו אחד השלבים החשובים בעיצוב, מפני שהעין האנושית מתחברת לשילובי צבעים מסוימים וקיימת חשיבות למשחק בין צבעים מנוגדים או שכנים. חשוב להימנע מערבוב חזק מידי של צבעים. שילובי צבעים צורמים, לא יתחברו לגולש וישדרו – זהו אתר לא מקצועי. בנוסף יש לשים לב שהצבעוניות משדרת את מהות העסק, קשורה לשאר הערוצים השיווקים ומתפתחת בהתאם לערכי המותג.
  4. שימוש בניגודיות וקונטרסט
    קונטרסט הוא ההבדל בין שני אלמנטים. ככל שההבדל גדול יותר יש יותר קונטרסט, ניגוד. אפשר להדגיש את הקונטרסט באמצעות: אלמנטים גדולים וקטנים, צבעים בהירים וצבעים כהים, עבה ודק, שימוש במשקלי פונט שונים להדגשה ולהבלטה.
  5. ריווח וסמיכות בין אלמנטים ויצירת חללים ריקים
    יש לשמור על אחידות בריווח בין אלמנטים, ולא לפחד להשאיר חללים ריקים שיאפשרו לגולש לתחושת איורור קלילות. ברגע שיש עומס ויזואלי, הדבר יקשה על המשתמש בקליטת התכנים ובמיקוד לפעולות מסויימות שאנו נרצה שיבצע באתר.
  6. מיקוד וקבלת מענה מהיר ככל הניתן לבעיית המשתמש
    עיצוב האתר שם לו למטרה, יצירת נקודת מיקוד ותפיסת עייני המשתמש בשניות הראשונות של ביקורו באתר, כאשר גולש מזדמן יגיע לאתר, אם הוא ירגיש שהוא אינו מוצא בו את דרכו או חוסר עניין, הוא יוותר ויעבור לאתר אחר, הוא יחפש הנחיה ויזואלית בתוך האתר, משהו שיסקרן אותו, שיעורר אותו רגשית. לקונטרסים תפקיד חשוב ביצירת נקודת מיקוד ועניין, בעזרת שימוש באימג’ים גדולים, תמונות וכותרות – ניתן למשוך את הגולש לזמן גלישה נוסף באתר ולכוון אותו למטרה לשמה הוא הגיע.
  7. עיצוב לפי חווית משתמש
    מאוד חשוב לא לוותר בתהליך על שלב איפיון האתר, ברגע שעיצוב האתר מבוסס על איפיון מוצלח, אמיתי וטוב, האתר יהיה איכותי יותר עבור גוגל והכי חשוב עבור המשתמש שלכם. בעיה נפוצה היא שמירה על הגולש בתוך האתר, בד”כ הגולשים מרפרפים בכמה מבטים על האתר שלכם, במידה ומשהו יתפוס את מבטם, הן ברמה טקסטואלית והן ברמה ויזואלית,  התוצאה הישירה היא הישארותם זמן ממושך יותר באתר, וברגע שהניווט באתר מעוצב ומאופיין בצורה יעילה עבורם אז כבר הצלחתם במשימה ותוכלו למשוך אותם לכיוון מכירה או השארת פרטים או כל פעולה אחרת שלמענה הוקם האתר.
  8. ארגון והכנת תכנים לאתר
    שלב חשוב נוסף הוא ארגון והכנת התוכן לאתר. תוכן האתר שלכם הוא מה שימכור אתכם וינחה את עיצוב האתר. שימוש במילים ובמונחים הנכונים, יגרום לאנשים ליהנות ולהעריך את האתר שלכם יותר, ובכך להישאר זמן רב יותר. פעמים רבות אנו נתקלים במצב, בו לבעל העסק יש המון תכנים, שחלקם רלוונטי וחלקם לא. מומלץ מאוד לבצע תהליך סינון ולבדוק מהם התכנים הממוקדים הטובים ביותר עבור מטרות העסק, ועבור הגולשים שלכם. במידה וחסרים לכם תכנים או שיש צורך בשכתוב תכנים קיימים מומלץ מאוד להיעזר בכותב/ת שיווקי/ת שיעזרו לכם במלאכה, מניסיון אישי שלנו, ארגון התכנים לאתר בד”כ מעקב את תהליך עיצוב ובניית האתר, לכן כדי להימנע מעיכובים וכדי שהתכנים שלכם יהיו איכותים עבור קהל הלקוחות שלכם ועבור גוגל, מומלץ להיעזר בבעלי מקצוע שיעזרו לכם – אם תרצו נוכל להמליץ לכם לאן לפנות ואפילו לתת את השירות דרכנו.
  9. רכישת והטמעת פונטים באתר
    הטמעת פונט ייחודי לאתר היא פעולה חשובה ומומלצת, על מנת להקנות לאתר מראה מקצועי, ועל מנת להקל על הגולשים לקרוא את התוכן בצורה טובה יותר. חוק זכויות היוצרים חל גם על פונטים (גופנים) ייחודים אשר עוצבו על ידי מעצבים. פונטים אלה מותרים לשימוש רק למי שרכש אותם כחוק מן המעצב או מהחברה המייצגת אותו. כיום, ניתן להשתמש בגופנים מיוחדים לרשת (Web Fonts) חינמיים וטובים, אני ממליצה להשתמש באחד מפונטי google fonts לדוגמה פונט heebo, assistent שניהם פונטים מצויינים לטקסט רץ.
    נושא חשוב נוסף הוא התאמת גודל הפונט באתר לקריאות אופטימלית אצל הקורא הממוצע. יש לקחת בחשבון שלפונטים שונים, ישנם גדלים שונים וריווחים שונים. לכן התאמת גודל הפונט והריווח הם אלו שיאפשרו תקינות וקריאות מקסימלית באתר שלכם. מוזמנים להתייעץ איתי בשמחה לגבי הפונטים באתר שלכם ואשלח לכם קישורים וגדלי פונטים מומלצים.
  10. תמונות ואייקונים לאתר
    מעבר לתכנים שקיימים באתר ישנן גם תמונות ואייקונים שעוזרים להעברת המסר שלכם או לתיאור השירותים שאתם נותנים, תמונות באתרי אינטרנט מוגנות על ידי חוק זכויות יוצרים. כלומר, רק לגוף שצילם את התמונה הזכות לעלות אותה לרשת, ואין זכות לאף גוף אחר להשתמש בתמונה זו, אלא אם כן קיבל אישור מפורש מבעל התמונה. חשוב חשוב! לא להוריד תמונות מגוגל ולשים באתר או להשתמש בכל פרסום אחר שלכם ישנם מאגרי תמונות חינמיים שניתן להוריד מהם תמונות לשימוש מסחרי או להיעזר באתרים אשר מתמחים במכירת תמונות לשימוש באינטרנט. אתרים אלה מציגים מאגר של תמונות ואיורים הניתנים לרכישה לצורך הטמעה בתוך עיצוב אתר. בד”כ מדובר בהשקעה של כמה עשרות שקלים לתמונה שבסופו של דבר יעשירו את האתר שלכם ויעניקו לו עניין ובולטות. רכישת תמונות מאתרים כאלו מאפשרת לבעל האתר את הזכות להשתמש בהן באופן חוקי.
    מצרפת כמה קישורים לאתרי תמונות חינמיים (כמובן יש לקרוא בכל אתר את תנאי השימוש בתמונות בטרם מורידים אותם)
    https://pixabay.com/
    https://www.pexels.com/
    https://unsplash.com/

    http://www.freeimages.co.uk/
    http://www.freepik.com/  (מאגר זה הוא חינמי רק אם מוסיפים קרדיט לכל תמונה שמשתמשים בה)
    שימו לב שבדרך כלל בחיפושים באתרים האלו התוצאות הראשונות הן הצעות לתמונות בתשלום אבל השאר בחינם.

לסיכום, עיצוב מוצלח מורכב מאיפיון מקיף ומקדים, מתכנים איכותיים, מקריאות אופטימלית ומשימוש באימג’ים ואייקונים בולטים שמושכים את עייני המשתמש וגורמים לו לעשות את הפעולה לשמה הוא נכנס לאתרכם. לייעוץ נוסף והדרכה אונליין על האתר שלכם תוכלו ליצור קשר 054-7525446.